Direktlänk till inlägg 12 januari 2013

Veckan som gått.....t o m torsdag iaf

Av Åkerlind - 12 januari 2013 13:35

Har skickat i väg Jocke till jobbet den här veckan efter några veckors sjukskrivning, så nu är det bara ett barn kvar att ta hand om här hemma   

 
Nejdå, nu är det dags för de båda damerna i hushållet att sysselsätta sig själva så gott det går... Tur att det finns så mycket bra folk runt omkring oss, det är alla ni som gör att den här mammaledigheten är heeeelt underbar! Jag uppskattar er alla så sjukt mycket!   




I måndags hände inte mycket, E var lite missnöjd och ville vara med exakt hela tiden, vad jag än gjorde. Bärsele is the shit!




P g a det lynniga humöret var jag lite smått orolig när det på tisdagen var dags för babysim, som förmodligen är en mycket mysigare stund för alla inblandade utan en gallskrikande bebis..... DET GICK SÅ BRA!!
J och L var förbi och åt frukost på morgonen och sen drog alla 4 brudarna iväg - väl framme var hela omklädningsrummet till bredden fyllt av tre olika generationers brudar: riktigt små bebisar, mammor i 20-30-års ålern och damer runt 70+ år. De sistnämnda blev glada som små barn på julafton när de fick ha en massa gulliga bebisar hos sig, så mysigt att se hur "vattengympadamerna" sken upp :).
Väl på plats vid bassängen gick vi igeonom vad som skulle hända i steg 1 och sen fick vi efter 20 min gå i vattnet.

Emma ÄLSKADE det!!

Hon såg så stolt ut när hon låg där på rygg och sprattlade som om hon aldrig gjort annat, duktiga lilla älskling . Ångrar inte en sekund att vi valde at gå på babysimmet, den blicken jag fick av Emma under hela tiden i vattnet är helt obetalbar!! Ska förhoppningsvis få med mig min kära mor någon gång för att fota lite.


Åh vad gammalt det låter men det är bra roligt att lägga till "gammel" före alla släktord, får liksom en själv att känna sig så mycket yngre =).
På onsdagen var det i a f dags att fira gammelmormor! Trevlig kväll med sälkten blev det, men Emma var väl kanske inte på det allra mest strålande humöret. Hon visade däremot flitigt upp sin nya talang: "vinki-vink". Oj, oj, oj vad hon vinkar! Till folk, till TV:n och ibland vänder hon på handen och vinkar belåtet till sig själv.



Hela torsdagen var det full fart....PUH! Det är skillnad på att ha ett barn och att ha två (eller ännu fler för den delen).. Skriver gladeligen under på att jag är grymt imponerad av två- eller flerabarnsföräldrar.....!

Var hos J och hennes M och lilla S. Shit vilket tempo de har....var helt slut när jag kom hem och funderade på om jag någonsin kommer at orka ha fler än ett barn. Så grymma alla flerabarns föräldrar är och dessutom orkar de hålla sig trevliga mot folk, känner att det är just den biten jag skulle tappa först!
Somnade iaf ovaggad efter en trevlig dag, 20 minuter in på "Total Recall"....myskväll deluxe!?


 

 

Provar babysimsoutfiten, dock lite stora ännu.....





Vinkivink :)



Lite trött tjej


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Åkerlind - 11 december 2016 10:31

Efter en hel helg med febrigt barn har vi INTE: Byggt snögubbar Åkt pulka Busat i snön o annat utomhus kul...   Nej, vi har kollat igenom rätt mkt barnfilmer..(av högst varierande kvalitet..).I morse var jag och den febriga överens om att...

Av Åkerlind - 15 september 2015 16:26

Undrar jag vad Emma jobbar med.... Hon har haft en låååång berättelse om vad man gör på hennes jobb och där: * Har man inga kuckeliku-halsband * Man sitter på golvet * Hon bestämmer och det första hon bestämt är att alla ska få glass * Man ...

Av Åkerlind - 10 september 2015 20:26


Oh no.....teorilektion ? Var nog rätt kul det också även om det inte var det hon var förberedd på?? OJ vad det kommer att babblas om vad hästarna äter här hemma...??? Pappan fick sig en väldigt välbehövlig basic-genomgång också! Jag gillar v...

Av Åkerlind - 14 augusti 2015 20:03


E var grymt taggad inför blåbärsplockningen som jag hade lovat idag, och sååå duktig var hon att plocka! Hon och gammelmorfar var ett schysst team och vi fick med mycket goda små bär hem (även om rätt många slank ner i magen redan under plocken..). ...

Av Åkerlind - 13 augusti 2015 20:07

Jag är verkligen inte skapt för att klara av 3-årstrots! 3-åringen har dessutom blivit "bebis" nu under de dagarna hon varit på förskolan, så ena sekunden är hon duktig och gör vad hon ska, för att när man minst anar det hitta på hyss man aldrig kund...

Ovido - Quiz & Flashcards