Alla inlägg under augusti 2015

Av Åkerlind - 14 augusti 2015 20:03

E var grymt taggad inför blåbärsplockningen som jag hade lovat idag, och sååå duktig var hon att plocka! Hon och gammelmorfar var ett schysst team och vi fick med mycket goda små bär hem (även om rätt många slank ner i magen redan under plocken..).

Stannade i lekparken på vägen hem. Hon har cirkelgyms-taktik i lekparken o testar allt ett varv :). Sen väljer hon vad som är roligast, BRA skrik tycker jag!

Hem och äta lunch och sen ner och svalka oss i poolen. Inte den halvstora vi haft utan den lilla uppblåsbara från Biltema. Alla tre tjejerna fick iaf plats och blev svalkade det är ju huvudsaken.

På kvällen var Nora för första gången med på familjens traditionsenliga taco-fredag.....med kladdigt resultat, men ändå =)

Nu lugn, fridfull helg!

Av Åkerlind - 13 augusti 2015 20:07

Jag är verkligen inte skapt för att klara av 3-årstrots!
3-åringen har dessutom blivit "bebis" nu under de dagarna hon varit på förskolan, så ena sekunden är hon duktig och gör vad hon ska, för att när man minst anar det hitta på hyss man aldrig kunde räkna med...och sen inte kunna gå själv utan klamrar sig fast i benet och vill bli buren (när jag själv är som argast). Kul nästan jämt...
Mina nerver fixar inte detta!

Av Åkerlind - 12 augusti 2015 15:18

Vad gör det att man får vänta på sjukgymnasten när väntrummet bjuder på klassiker som:

Britney - Piece Of Me
The Cranberries - Zombie
M People - Moving On Up

Bra skit!!

Av Åkerlind - 11 augusti 2015 22:57

Nu idag har det varit inskolning på "stora dagiset" för Emma och det har gått så bra så! Två timmar ungefär var jag med och de hann på den tiden: leka inne, städa, ha fruktstund, och leka ute. Emma var jätteduktig och fann sig snabbt :). Kändes tryggt att lämna över henne till pedagogerna med hennes nya kompisar.
Mkt kan man säga om henne men blyg har hon då aldrig varit mitt lilla hjärta! <3
Ska bli kul att se hur hon växer nu när hon går med de större barnen...

Av Åkerlind - 11 augusti 2015 22:53

Det är allt bra skönt att komma iväg ibland..ut på landet eller liknande. Bara bort från allt som man ser varje dag... Så det gjorde vi nu i helgen! Har man dessutom införskaffat sig en husvagn så lär man ju för sjutton använda den också, så den hakades på i torsdags och sen drog vi, till Kopparberg ?
Jättevacker väg bitvis, genom Kloten bl.a och sen kom vi fram till en ännu finare miljö. H:s pappa och farbrors stuga låg precis invid vattnet, sådär idylliskt som man bara kan tänka sig, med flera små stugor på tomten (såklart röda med vita knutar). Bara man klev ur bilen fick man ett lugn i hela kroppen, precis som det ska va'! Att man kände sig så grymt upp-passad och välkomnad gjorde ju inte saken värre, riktigt härliga dagar blev det faktiskt!
Blev dock bara en snabbvisit där, från torsdag kväll till lördag förmiddag, men vi hann grilla, vandra, basta (med utsikt över vattnet), spela sällskapsspel och snacka skit! Emma hann "snurfa" och leka och sysselsätta alla både vuxna och barn :)

Efter det känns det mest som att vi har åkt tunt till höger och vänster och träffat folk resterande del av helgen, mkt trevligt!

Ett spontanbesök av Emmas dagiskompis W o c/o hanns också med och de små blöjbebisarna N och E var på ett riktigt äventyr i det nyklippta gräset på tomten här hemma. Så söta! Ska bli så kul att se vad det blir av dem <3

Av Åkerlind - 6 augusti 2015 09:33

Vaknat helt svettig i flera omgångar i natt...drömmer inte så ofta, men OJ vad jag har drömt konstigt.

Först var jag och c:a 10 andra, för mig okända men tokroliga, människor på ett lantställe någonstans och en av dem gick "bananas" och började skjuta på alla.
Alla sköts utom jag och en tjej till. Vi två hade gömt oss, men såg hela tiden skytten och vi skakade så pass mkt att vårt gömställe (ett rottingbord med alldeles för glesa springor för att vara vidare bra som gömställe) säkert såg ut att ha epilepsianfall...USCH vad obehagligt det kan vara att ha dödsångest, om än ej på riktigt, men just då var det ju det...
Sen vaknade jag som tur var, livrädd!
Tur att Emma snusade sött bredvid mig <3. Vääääldigt, väldigt lugnande! :)


Nästa dröm var ju så mkt trevligare :P.
Då var det FEST!! Party på riktigt, verkligen.... O en av gästerna var ingen mindre än Leonardo DiCaprio och att HAN kunde festa!! Hahaha

Kollade mobilen direkt när jag vaknade och undrade lite konfunderad varför alla selfies jag och "Leo" tagit under natten var borttagna =).

Vad får man allt ifrån! Höften känns ok idag iaf, så det kanske passar sig bättre för äldre damer att festa i drömmarna :P

Hoppas dagen idag blir lite lugnare än natten....

Av Åkerlind - 5 augusti 2015 21:16


  

Kärleken är ju bra vacker! Får man dessutom vara med när två underbara vill dela sin kärlek resten av livet och fira detta genom att festa hela natten med nära och kära, kan man väl inte vara annat än nöjd att få vara med?! Tack för en fantastisk kväll i kärlekens ära i lördags fina svägerska och svåger 



Hoppas mitt eget bröllop någon gång lever upp till de två jag har fått uppleva den här sommaren....när det nu kan tänkas bli av! 

Väldigt lugn och stillsam söndag följde upp festligheterna, OOOPS!

Men sen dags att varva upp igen! 4 barn och 4 vuxna tog sig på Ålandskryssning och hade det underbart i det fina vädret! Lyckades hålla alla barn (och vuxna) sams och nöjda och glada, riktig bedrift i vissa lägen annars =)

Man hinner mkt på 22 timmar.. Äta, dansa, sjunga karaoke, bada, leka i lekland, VINNA musikquizz! M m m m

Vi fokuserade på att ha koll på barnen hela tiden, inte mormor och hennes väska....morr! alla barn var med hela tiden, men mormor och den där j-kla väskan försvann redan i Västerås och fick komma i efterhand till Birka terminalen :-/. Nu har vi ju varit med om det...då kanske vi inte behöver göra om det NÅGONSIN IGEN!

Avslutningsvis är det väl bara att konstatera det befarade: jag är äldre än när jag festade rejält sist.... (Vilket grovt räknat troligen var dryga 4 år sen).

Resultatet av många härliga timmar på dansgolvet i lördags: sjukgymnast + neonrosa tejpning på sjukt stel höft.... Illa!! 

Ovido - Quiz & Flashcards