Direktlänk till inlägg 22 juli 2015

Napp-prinsessan

Av Åkerlind - 22 juli 2015 22:13

Det här med napp-avvänjning alltså.....


Ena sekunden har man en "stor tjej" (enligt henne själv) här hemma och förhoppningarna att man en vacker dag ska bli av med de där 100 000 napparna som ligger överallt här hemma, går upp i topp - för att sekunden därefter krossas totalt då den "stora tjejen" plötsligt blivit en bebis igen, som dessutom tappat förmågan att gå utan ska bli buren överallt vojne, vojne.....


Men men, nu har semestern i husvagn passerat och vi har så smått börjat introducera NAPP-PRINSESSAN! Tanken är att hon ska komma som en god fe med en present i morgon natt så förberedelserna har pågått under ett par dagar nu och jag tyckte nog att det gått bra.


Upplägget är:

Napp-prinsessan kommer till barn som är stora nog att klara sig utan napp. Hon kommer när man samlat ihop alla sina nappar från alla gömmor i huset och när hon tagit napparna kommer de inte tillbaka igen, inte ens på kvällen.

Napp-prinsessan tar nappar som man grävt ner i trädgården på kvällen och morgonen efteråt står där ett paket med något man önskat sig mest av allt i hela världen (eventuellt en studsmatta... :P). Hon tar sedan napparna och delar ut dem till bebisar som inte har egna nappar. 

Hela den här diskutionen och redogörelsen av napp-prinsessans jobb hade jag och Emma så sent som i morse och Emma var helt med på noterna! Kanon tänkte jag, det här kan nog gå relativt gesvint....


Sen kommer returen från Emma:

1. Nej, inte till bebisar. Det här är nappar för stora tjejer...hmm

2. (ännu större hmm) Mamma, om de inte har råd att köpa egna nappar kan jag ge lite pengar till de andra barnen. <3. 


Ja, vad säger man....smarta unge ;P


Fortsättning följer......

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Åkerlind - 11 december 2016 10:31

Efter en hel helg med febrigt barn har vi INTE: Byggt snögubbar Åkt pulka Busat i snön o annat utomhus kul...   Nej, vi har kollat igenom rätt mkt barnfilmer..(av högst varierande kvalitet..).I morse var jag och den febriga överens om att...

Av Åkerlind - 15 september 2015 16:26

Undrar jag vad Emma jobbar med.... Hon har haft en låååång berättelse om vad man gör på hennes jobb och där: * Har man inga kuckeliku-halsband * Man sitter på golvet * Hon bestämmer och det första hon bestämt är att alla ska få glass * Man ...

Av Åkerlind - 10 september 2015 20:26


Oh no.....teorilektion ? Var nog rätt kul det också även om det inte var det hon var förberedd på?? OJ vad det kommer att babblas om vad hästarna äter här hemma...??? Pappan fick sig en väldigt välbehövlig basic-genomgång också! Jag gillar v...

Av Åkerlind - 14 augusti 2015 20:03


E var grymt taggad inför blåbärsplockningen som jag hade lovat idag, och sååå duktig var hon att plocka! Hon och gammelmorfar var ett schysst team och vi fick med mycket goda små bär hem (även om rätt många slank ner i magen redan under plocken..). ...

Av Åkerlind - 13 augusti 2015 20:07

Jag är verkligen inte skapt för att klara av 3-årstrots! 3-åringen har dessutom blivit "bebis" nu under de dagarna hon varit på förskolan, så ena sekunden är hon duktig och gör vad hon ska, för att när man minst anar det hitta på hyss man aldrig kund...

Ovido - Quiz & Flashcards